Lördag

Dagens vedhög:

Pratade med MrT, han trodde bara att jag backade ett steg varje dag när jag fotograferar veden och att det är därför högen blir mindre.

Ni andra, som ser att jag sliter hårt med att trava in ved i vedboden, ser ju att nu är det inte så himla mycket kvar. Fatta vad lycklig jag kommer bli när det är klart!!

Gräsmattan har fått lite klippning också. Nu är det bara fälten vid vägen, där p-skyltarna står på ena sidan, och sen runt vedboden. Några repor fram och tillbaka till stranden ska jag nog också ta så småningom.

Förutom att jobba med ved och gräs så har jag bråkat med Telia. För att förbereda mig inför att vara utan bredband och så så tankade jag på Mammas mobil innan jag åkte. Först hände ingenting, sen hände ingenting så då tankade jag en gång till, då hände det genast. Kollade in internetbanken, då har det minsann dragits två 100-kronor men på mobilen har det bara kommit in en hundring.

Eftersom jag absolut inte vill skänka hundra spänn till Felia så ringde jag deras kundtjänst. I tre dagar höll jag på innan jag fick prata med en som kunde ge mig något svar över huvud taget. Alltså, jag ringde ju inte till Felia dygnet runt i tre dygn men nästan, när man ringer och får beskedet om att det är 34 minuters väntetid så väntar inte jag, jag har inte ro att sitta i telefonkö så länge. Dag 1 när jag försökte så var det en gång det bara var tio minuters väntetid, då väntade jag.

När jag äntligen kom fram så säger killen jag fick prata med: Då ska jag koppla dig. Och så kopplade han mig till en ny telefonkö där jag fick plats 11. När det sedan blev min tur så säger telefonsvararrösten: Ditt samtal kopplas fram. Och sen blev det tyst. Och det var tyst. Och jag blev bortkopplad! Då gav jag upp för den dagen.

Dag 2 så lyckas jag, vid halv åtta på kvällen, att pricka in tre minuters väntetid. Jag fick i och för sig vänta i tio minuter men tanken om tre minuter var god. Den här gången får jag prata med en människa som inte kopplar mig till någon kö utan som istället upplyser mig om att jag kan få hjälp fram till klockan 16 på vardagar med mitt ärende. Då tänkte jag till lite och frågade om jag kunde maila istället, det kunde jag, så då jag frågade när mitt mobila bredband anländer. Den frågan var också för svår och jag kunde endast få svar på det fram till klockan 16. Men va faan, vaaarför har dom kundtjänsten öppen för????

Dag 3 så lyckas jag faktiskt få prata med en människa som borde kunna hjälpa mig. Tyvärr så kunde inte han det eftersom jag inte har något referensnummer på betalningen, det har jag uppskrivet på en post-it-lapp hemma. Killen säger åt mig att min bank minsann kan hjälpa till med sånt och att jag får återkomma när jag talat med banken. Och jaa, då ska jag också få sitta i telefonkö sörrni.

Det är i allafall himla skönt att jag har en världsabäst bank!! Ringde banken men fick inget svar. Suck och elände! Det tog en minut och så ringde telefonen, då är det min bankkvinna som ringer upp! Hon satt i bilen på väg hem men hade sett att jag ringt och att jag var på landet och då kunde det ju vara viktigt. GulleKG! Visserligen så kommer jag inte få något besked om det där referensnumret förräns på måndag men det kändes ändå bra att få besked.

Tänk om Felia varit lite serviceminded, då hade jag fått 100 spänn in på Mammas mobil direkt. En hundring är ju knappt en fis i rymden för Telia liksom. Efter detta känns det som att så fort som alternativ till Telia finns på landet så byter jag bolag.

Kommentarer till ovanstående kan lämnas i Gästboken



citat från "gamla tanter lägger inte ägg":

"Vi har en hjärna för att håret ska ha något att sitta fast i."
Nina, 5 år

föregående dag
nästa dag


© Luran 2008